Isnin, 11 Mei 2009

Khas buat Teman-temanku..

“Aku mencintai Sahabatku…

..Segenap jiwaku..

..Sahabatyang baik adalah seiring denganku..

..dan menjaga nama baikku..

..Ketika aku hidup ataupun selepas aku mati..

Kuhulurkan tangan kepada sahabatku..

..untuk berkenalan..

..kerana aku akan merasa senang..

Semakin ramai sahabat..

..semakin aku percaya kepada diri..

Aku selalu berharap mendapat..

..sahabat sejati..

Yang tidak luntur baiknya..

..dalam suka dan duka..

..Jika aku dapat,

..aku ingin setia padanya..”

(Dipetik daripada kata-kata Imam Syafi’i)



6 ulasan:

miss GAZA berkata...

sahabat adalah cerminan kita.
siapa sahabat kita,
itulah jua diri kita.

ana juga sangat mnyintai sahabat2 ana.
Tanpa mereka,
siapalah ana di hari ini.
Ana bersyukur krn dikurniakan shbt spt mereka.
Moga cinta kita terhadap mereka ini akan dirahmati dan diredhoiNya.
Ameen~

setiasahabat berkata...

sahabat sejati,kekal hingga ke akhir hayat....
walaupun apa jua keadaan tetap bersama...

Purpleheart berkata...

Salam, salam perkenalan..

cpj berkata...

tidaklah sempurna iman sekiranya kita tidak mengasihi saudara muslim seperti kita mengasihi diri kita sendiri.kita adalah sama...Hak kepunyaan Allah...

Hanz_Azdi berkata...

Ada masa kita hanya perlu kawan,
Jenis ni tak payah kita ajak ke rumah kita pun,
Mungkin ada bahayanya (hehe)
Selalu kita dapat kawan saja,
Ramai pulak tu,
Setengah tu jenis huru hara,
Maka huru hara juga hidup kita sikit sebanyak,
Ada kawan yang jenis baik tu,
Sat ada sat tak ada ler pulak (hehe)

Sahabat?
Cam para sahabat Rasulullah s.a.w.?
Payah nak dapat ler,
Nama mungkin dah sama Abu Bakar, Zubir, Usman cam dlm sejarah,
Tapi memang tak dapat sama tara nilai persahabatan mereka tu,
Jadi ler kot kita boleh mirip-mirip sahabat,
Dapat 1 sifat baik depa pun ok ler,
Kalo semua kita ada byk sifat baik para sahabat r.a.,
InsyaAllah semua kita boleh jadi sahabat,
Di dunia hingga akhirat.

Bulan Penuh 2012 berkata...

Salam ziarah,

Bulan Penuh 2012