Ahad, 10 Mei 2009

Selamat Hari Ibu

Hepi Befday to u...!Hepi Befday to u..! Seronok bila nak sambut hari jadi. Rasa tak sabar nak meraikannya. Yelah, waktu itulah kita akan dilayan macam raja. Dengan hidangan yang begitu lazat sehingga perut tak berhenti-henti nyanyi padahal perut dah penuh. menyanyi jugak lagi. Itulah padahnya kalau suka menyanyi..huhu (m.maap xde kaitan pun). Paling seronok apabila kita dapat hadiah dari keluarga, kawan-kawan. Sambutan ini sebagai mengenang hari kelahiran seorang pejuang Islam..(kalau kita pejuanglah).
Kalau tak de majlis, hati sedih je. Mulalah buat muka kecik hati sebab Mak tak buat majlis untuk kita. Kita terlalu seronok menyambutnya tetapi pasti ramai yang terlepas pandang tentang sesuatu perkara. Jika kita sambut untuk meraikan kelahiran kita, adakah patut kita lupa kepada orang yang melahirkan kita. Sesungguhnya yang melahirkan kitalah yang paling patut kita hargai kerana dialah yang berjuang antara hidup dan mati untuk melahirkan kita. Kita pula hanya tahu menangis je bila lahir.
Berapa ramai agaknya yang mengucapkan terima kasih kepada ibunya ketika menyambut hari jadi. Sepatutnya ketika Hari Jadi, kita perlu meraikan ibu sekali. Baru adil. Tetapi itu pendapat sayalah, mungkin pembaca ada pendapat yang lain. By the way, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada semua Ibu-Ibu. Hargailah Ibu anda...

Tiada ulasan: